Известие

Collapse
No announcement yet.

Дилема: 156 I 1.8TS vs 156 II 1.9JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Дилема: 156 I 1.8TS vs 156 II 1.9JTD

    Здравейте,
    които влизат тука редовно, сигурно са видели, че от седмица-две пускам обяви в темата за коментари.

    Ясно е че ще си взимам 156-ца.
    Въпроса е каква.


    Първо си харесах една страшно лачена бензинова преди фейса. http://www.cars.bg/c1656567

    Освен че е много постна, всичко е хубаво, фарове, емблеми, салон, като нови, нищо остаряло няма. Километрите си личи че са истински, имал съм нова кола, на 90 000 си изглежда точно така.

    Обаче като после видях, че има и фейслифтови дизели за подобни пари и сериозно се замислих.
    Например: http://www.mobile.bg/11455380353157976
    Доста по-модерна визия имат, и са 5-6-7 години по-нови.
    Освен видимите неща (фарове, табло...) други промени и разлики има ли между двете поколения 156?

    Та така, чудя се...
    Бензиновата с газ ще е доста по-евтина като разход, обаче има доста потенциални проблеми и разходи като вариатор, свещи дебитомер, ламбда и т.н.

    От дизеловите не разбирам, само прочетох до тука че един съединител с маховик може да ме върне 1100 лева назад и че турбото е сравнително евтино спрямо немските каруци.
    Но определено няма да намеря дизелова в състоянието като на конкретната бензинова на 90к км.


    Какво е вашето мнение?
    Всичко което се сетите, ще ми е полезно.
    Вие какво бихте избрали?
    Запазената, но стар модел и бензинова.
    Или риск с дизел от търгаши на незнайни километри, ама с нова визия.
    156 2.0TS

  • #2
    Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
    Здравейте,
    които влизат тука редовно, сигурно са видели, че от седмица-две пускам обяви в темата за коментари.

    Ясно е че ще си взимам 156-ца.
    Въпроса е каква.


    Първо си харесах една страшно лачена бензинова преди фейса. http://www.cars.bg/c1656567

    Освен че е много постна, всичко е хубаво, фарове, емблеми, салон, като нови, нищо остаряло няма. Километрите си личи че са истински, имал съм нова кола, на 90 000 си изглежда точно така.

    Обаче като после видях, че има и фейслифтови дизели за подобни пари и сериозно се замислих.
    Например: http://www.mobile.bg/11455380353157976
    Доста по-модерна визия имат, и са 5-6-7 години по-нови.
    Освен видимите неща (фарове, табло...) други промени и разлики има ли между двете поколения 156?

    Та така, чудя се...
    Бензиновата с газ ще е доста по-евтина като разход, обаче има доста потенциални проблеми и разходи като вариатор, свещи дебитомер, ламбда и т.н.

    От дизеловите не разбирам, само прочетох до тука че един съединител с маховик може да ме върне 1100 лева назад и че турбото е сравнително евтино спрямо немските каруци.
    Но определено няма да намеря дизелова в състоянието като на конкретната бензинова на 90к км.


    Какво е вашето мнение?
    Всичко което се сетите, ще ми е полезно.
    Вие какво бихте избрали?
    Запазената, но стар модел и бензинова.
    Или риск с дизел от търгаши на незнайни километри, ама с нова визия.
    Освен видимите неща, по-натоварените фейслифтови имат ASR и VDC , т.е. система срещу пробоксуване на колелата и тракшън контрол, също и климатроника е с дисплеи и е двузонов. Има също и бордкомпютър, който пък е супер хамав когато дойде ред да си засечеш разхода по него. Някой имат сензор за дъжд и изпотяване, допълнително подгряване на въздуха или антифриза. Като цяло, ако трябваше да избирам аз с 2 ръце гласувам за фейслифт дизел.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #3
      Хич не разчитай по външни белези да определяш километри. Ела ми виж 166. Все едно е слязла от конвейера сутринта. А е на 300 000. Дизела ме кефи повече.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #4
        Ще вземеш, каквото сам си решиш.
        Аз пиша тук заради ей тези приказки за свещи, дебитомери и т.н. Колата си я карам от 4 години и половина.
        Свещи аз съм сменял, защото като я взех, бяха различни. От сервиза ми ги смениха с някакви беру, 4-полюсни. Пак излизаше чека с тях. Сложих НЖК и заспаха. държат 100000км., че и повече
        Дебитомер не съм сменял. Макар че от страх съм купил един и стои в къщи.
        Виж, ламбди сменях. Те пък имат живот 160000км. Аз съм с 4 ламбди общо. 3 от тях съм сменил.
        Вариатора ми го правиха във Венера сервиз и спря да трака.
        Карам само на бензин.
        Не е толкова страшно. Откъм разходи.
        И аз я взех колата на 90000 по километраж, но се оказа, че има още едни нелегални около 114000км.
        Ами нормално е да се сменят сондите след толкова километри, даже много са изкарали. Аз съм си доволен от колата.
        Макар сега да карам служебен дизел и не знам каква ще е следващата ми Алфа - дизел или бензин.
        Успех и късмет
        Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
        Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
        Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

        Comment


        • #5
          Тука всеки ще ти каже личното си мнение. За мен дизеловата е много по-добра от бензиновата. И като здравина и като динамика. Отделно фейслифта си е подобрена версия като и да си говорим, а и предполагам дори италианчетата са отстранявали детски болести по модела. Но пък аз не понасям идеята за газ в колата. Иначе за части и цени на ремонти си е въпрос на късмет. Това са коли на 10 - 15 години. Какво е сменяно, как са подържани и какво ще се повреди си е въпрос на късмет
          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
          Peugeot 508 RXH 02.2013

          Comment


          • #6
            Относно турбото, наистина не е за забравяне, готино е - спор няма, само че за да живее добре охлювчето има няколко неща които трябва да се спазват, но сега няма да навлизам в подробности.

            JTS как харесва газофицирането, направо плаче за течна фаза дето струва колкото колата, може и повече като им гледам цените напоследък на бензи-тата.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              Аз съм с две ръце за 1.8ts . лек и вървящ мотор
              www.facebook.com/AlfaInLoveBulgaria

              Comment


              • #8
                Не четох коментарите нагоре, но като отговор от човек, каращ бензин: jtd


                Comment


                • #9
                  Фейслифта винаги е за предпочитане, по-красив е, по-нов, изчистени са поне част от детските болести на модела, има доста повече екстри като опция и избор от по-ново поколение мотори.
                  Alfa Romeo Alfetta GTV 1800
                  Alfa Romeo 164 3.0 V6

                  Comment


                  • #10
                    Имал съм 5 години 147 с 1.6тс и 2.0тс доста понаправен.

                    От 7-8 месеца карам "временно" една 156 спортвагон 1.9 115 коня вътрешен фейслифт. Колата с един наистина лек чип става много приятна за каране. Разхода е нисък. Като непредвидени разходи по колата за 15 000км съм сменил - фрайлайф + демпферната шайба на пистовия ремък. Всичко друго е нафта, масло, филтри + предни дискове, накладки и нови зимни/летни гуми.

                    При всяко положение, ако взимаш колата за возене и да ти върши работа - ДИЗЕЛА с две ръце и 3 крака!!! Другото, което е 1.9 8в 115 коня според мен е оптималния вариант, ако не смяташ на по-късен етап да тунинговаш и да ставаш 200++ коня

                    п.с. Пълният фейслифт определено е по-атрактивно изглеждащ, но ако те чукнат или изпердашат някъде - фарове, брони, капаци всичко е МНОООГО по-скъпо и трудно за намиране втора (зло)употреба, докато със старата визия нещата са 2 за лев...Тоест пак казвам , зависи много какво точно искаш. Според мен вътрешния фейс е ок, защото там където се намираш 99% от времето всичко е горе-долу "модерно", а от вънка я гледаш само преди да се качиш и след като я заключиш Ако ще гониш фаца за пред дискотеката - то пълния фейс е твоя избор
                    Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 15:55.
                    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                    FIAT Coupe 16VT
                    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                      156 спортвагон 1.9 115 коня вътрешен фейслифт. Колата с един наистина лек чип става много приятна за каране. Разхода е нисък.
                      Какъв е разхода?
                      Интересен коментар иначе.
                      Хубава тема се получава засега
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • #12
                        7л/100км в София
                        5л/100км извънградско, ако караш по ограниченията!
                        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                        FIAT Coupe 16VT
                        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                          Какъв е разхода?
                          Интересен коментар иначе.
                          Хубава тема се получава засега
                          Аз карам такава /вътрешен фейс, 1,9, 115 к.с., комби/ вече 170 000 км. изминати за осем и половина години, и мога само да се съглася с мнението на Дигиталния. Няма нужда и от чипове - колата върви със сигурност повече от 1,8 ТС и много други от други марки и модификации. Разхода при мен е 7,5/100 градско и 6 - 6 и нещо навън, щото не карам по ограниченията и обикновено бързам. Мотора е чук и по него не е пипано НИЩО, нещо за което ти гарантирам, че няма да е така при Туин Спарк, дори и при по-лека експлоатация от моята.
                          Т.е. вземи си дизеловата.
                          Giulietta 1,6 JTDm 2013
                          156 SW 1,9 JTD 2003

                          Comment


                          • #14
                            Да, 115 коньовата и особено фейс е много добър вариант. А има и 120 M-Jet, 8V като гледам, ама рядко. Не може да ми падне на мен една такава

                            Comment


                            • #15
                              Бе на мен 16V ми се струваше бавен след известно време дори и с чип, не зная как 8V казвате, че е добре с динамиката.....
                              Mercedes S320 W220
                              Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

                              Comment

                              Working...
                              X